Idag åt jag gammal zucchini och nu har jag ont i magen. Det var gott, men nu känns det inte bra.
 
Livet just nu är lite grann som gammal zucchini. (Okej, fine, det såg inte ut att vara nåt fel på den. Den hade bara varit i kylskåpet ett längre tag.) Anyhow, livet. Ja, det går upp och ner. Först är det så skönt - som min måndagförmiddag t.ex. Jag hade planerat att skolka, vakna sent, ta det lugnt och sen stress-skriva färdigt en hemtent. Så på morgonen steg jag upp lagom tidigt och for på länk i skogen. Det var ungefär det vackraste jag sett sen jag var på laande hemma i Ostrobothnia. Jag fick världens kick och jisses-mitt-liv-är-underbart-fiilis. Sen skickade klassen obs obs, viktigt att komma till skolan. Då och där dog jag lite. Jag hade verkligen planerat in skolkandet i minsta detalj. Det skulle bli bästa dagen i mitt liv och sen - BOOM, spring till skolan (eiku universitetet)! Så jag duschade snabbt som attan, åt en bananplätt, hoppade på bussen. Var hungrig resten av dan, stress-skrev tent, såg PH och gick och la mig. Pissdag. Fast det var ju najs i början.
 
Så ser det ut. Det är najs och så är det bajs. Upp & ner. 
Framtiden och nu: 9-16 fem dagar i veckan. Så sick. Sen jobbar jag 1-2 dagar i veckan. Åker Åbo-Helsingfors där emellan. Studielivet är inte alltid så glamoröst. I alla fall inte nu.

Kommentera

Publiceras ej