Äntligen är det sommarvärme & den tiden på året som man längtar febrilt efter under kalla mörka vinterdagar är här. Cirka fem dagar som får resterande 360 dagar genomlidande av kyla och pissregn och snöstorm att vara värt det.
 
Men två saker bekymrar mig. När ska jag hinna bli brun och hur ska jag få sömn?
 
I går hade jag ledig måndag och solade i två timmar för första gången sedan maj typ. FÖRSTA GÅNGEN SEDAN MAJ. Jag börjar bli desperat efter solbränna. Så desperat att jag i dag smet jag iväg för tjugo minuters stekande på gräsmattan utanför lägenheten under lunchpausen.
 
Ett annat problem - som också är det bästa jag vet - är att det är ljust hela tiden. Alltså dygnet runt. Och jag får ingen sömn. I natt vaknade jag typ 17 gånger. En av gångerna vaknade jag i panik helt kallsvettig eftersom jag var säker på att klockan var 11 och jag hade försovit mig. Den var 04.50.
 
Kontorsjobb i dessa dagar är inte heller särskilt uppmuntrande. Men. Det är najs med värme. Så klaga inte.
 
En bild från gårdagens villahäng. Jag ville aldrig gå upp ur havet för det var SÅ VARMT VATTEN. Men jag var rädd att telefonen skulle trilla i.
 

Kommentera

Publiceras ej